lørdag den 29. oktober 2011

Med lussy med på college

Hej alle sammen,

Denne uge har været så travl at man tror det er løgn, sygt barn, lus, college og ekstra aftener, godt den snart er overstået.

Så skete det endelig! Jeg begyndte på Manhattanville college (de første 2 måneder dog kun på engelsk kurser for udlændinge). Skulle have taget grammatik kursus med Marianna, men det viste sig meget hurtigt at vi var alt for kloge til den klasse (ikke for at prale særlig meget :)) så vi fik skiftet til en Kulturforståelse-gennem-medier-klasse, som stadig ikke er specielt imponerende i niveau, men er meget hyggelig. Tirsdag og fredag står den så på en amerikansk litteraturklasse, som gælder for rigtig college fag, uden dog at være det. Denne klasse er fyldt med udlændinge der går på Manhattanville (som rigtige studerende) og bor på campus, så det er en rigtig sjov blanding af alt godt fra hele verden, og inkludere ovenikøbet en præst (og ja han har sit præstetøj på).

Reid Hall (with 1912 addition at left), Manhattanville College



En meget fantastisk ting der skete lige før jeg skulle ud af døren til engelsk tirsdag var at konstatere at jeg havde fået lus! Noget jeg ikke har haft i over 10 år! Jeg kan kun sige: adr badr dø dem, dø dem, uf! Havde self ikke tid til at håndtere det før skole, og ville ikke misse den første time - for det er da bare for dumt, så lussy måtte stramme balderne an og gå i skole. Jeg kan kun sige at det er psykisk tortur at vide du har lus men intet at kunne gøre ved det, så der måtte gå næsten 3 timer før jeg fik købt amerikansk dræber shampoo. Fik skønne Lotte (jeg skylder dig en!) til at hjælpe med mit hår da det ikke er det nemmeste at håndtere alene. Så skulle alt vaskes, børnene afluses (bingo ved tre af dem, hulk hulk) og alt afsprittes. Så jeg endte med at stå og ordne vasketøj til kl 2 am!

Onsdage er jeg så heldig at B bliver syg, heldigvis havde jeg ikke skole der - men alligevel. Så onsdag, torsdag og fredag er gået med at varte B op, lave lektier og vaske store mængder luse-tøj og -sengetøj.

I dag lørdag faldt den første sne, og ikke bare et drys, men nærmere 4 inches,, hvoraf de underste centimeter er is. Da jeg har en meget lang indkørsel, betyder det er at jeg er stuck i huset, så håber vildt og inderligt på enten vild tø, eller hård frost. Strømmen kommer og går som det passer den, så er ved at blive tosset. Håber virkelig at indkørslen er clearet til i morgen - for jeg skal til NYC!
Denne dag kommer til at blive brugt med at lave lektier til hele ugen. Samt varm kakao foran pejsen - så helt dumt er det altså ikke:)

klem fra staterne, Julie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar