fredag den 14. oktober 2011

Med mor i byen...


Hallo folkens!

Denne gang syner bloggen lang, men bare rolig 2/3 er billeder:) Min host-familie skulle til Florida til noget familie-tam-tam - så jeg havde lang weekend (fra onsdag til og med mandag) og jeg var så heldig at mor tog en lille smuttur over Atlanten! Det var virkelig dejligt at se hende igen, og vi mødtes op nede i finansdistriktet onsdag aften. Vi tog blot en middag på den lokal dinner, da vi begge var trætte, mor fordi hun havde rejst i et halv døgn for at se mig og jeg på grund af en MEGET lang dag med børnene. Så tilbage til hotellet derefter.
,
Mor havde været så god at skaffe gratis morgenmad på hotellet ved at være så uheldig at komme i værelser hvor der var myrer, så der blev klaget, hvilket resulterede i en overdådig morgenmad. Der var en kok der stod og lavede hvad man ville have, french toast (som var to die for), pandekager med varm sirup, omeletter, så der blev smovset alle dagene.
Torsdag tog vi staten island færgen og så den fantastiske udsigt over Manhattan og friheds gudinden, undervejs var der også tid til at få konsulteret Biblen, Lonely Planets New York City bog.


View fra staten island færgen

 Vi startede ud med en tur rundt i finansdistriktet, hvor vi fik tjekket Wall street med det berømte New York Stock Exchange. Hele området var meget bevogtet på grund af optøjerne der er og de daglige demonstrationer de har gennem kvarteret for at fjerne noget af Wallstreets magt. Så der var både ridende politi og alt muligt...
Mor med ridende politi i finanskvarteret

Demonstranter mod wall street, dem er i også ved at få i DK

Slogan fra demonstranter

Derefter gik turen til Ground Zero, hvor vi kiggede på demonstranternes camp og så de nye World Trade Center bygninger inde på ground zero. Især building 8 var meget smuk, og hold da op den bliver stor når den er færdig. Så var der lige tid til at shoppe lidt i Soho, og lidt sushi, før vi tog en god pause i Central Park for at nyde solen og en af de sidste sommerdage i år.

Rimelig store kontraster mellem parkens ro og mylderet inde i byen.

Mor med Plaza hotel (der hvor Big holdt hans forlovelses fest med Natascha:) )

Fik mig lige en lille power-nap i solen...

Fredag startede vi ud i Battery Park, og tog derefter til The High Line, som for jer som ikke ved det, er en nedlagt jernbane over jorden som er omdannet til park midt i Greenwich village. Det var virkelig en sand oase midt i byen, fyldt med øko-hippier. Fik den bedste øko-drue-is.

Mor med World Trade Center statue, som blev halvt ødelagt under 9/11 - ret symbolsk i dag!

Hvorfor bor jeg ikke her i the village med Carrie?

Mor dypper tåen i vand-ting på The High Line

Mig med view over parken!
Lækker øko-is på en varm dag

Stedet var fyldt med kreativee hippie-typer, lige noget for mig!

China-Town skulle også besøges

Samt Little Italy - vildt lækre madbutikker her.

Dette billede blev taget af en ekstrem høj tysker - tyskerene var virkelig ikke til at slippe af med på turen!

Så skyndte vi os bagefter ind til Empire state building, hvor vi fik set før, under og efter solnedgangen, åh sikke en udsigt. 


Mor på toppen af Empire State Building, efter hun har set lækre navy-soldater i uniform:)

Udsigt over min nærmeste sø


Lørdag gik turen up state New York til min host-families hus hvor mor skulle blive de til mandag. Selvom NYC er skøn, så var det dejligt at komme ud til et mere langsomt tempo, så godt kørende er hverken mor eller jeg jo i længden. Her ude er efteråret ved at komme, trods en uge med 25 grader. Fik introduceret mor til Target, mærkelige amerikanske butikker og resten af nabolaget. 
Søndag tog vi på shopping i Woodbury commons outlet, som er 200 mærker samlet midt ude i ingenting, og alt har en dejlig pris. Var dog god og købte kun et par sko og valgte en fødselsdagsgave fra mor, en DKNY kjole:) Mor fik købt en masse gode gaver.
Derefter kørte vi en tur langs Hudson floden oppe i bjergene, åh så efterårs smukt!

Fandt en rigtig amerikaner bil efter intensiv shopping i Woodbury:)

Efterårsfarver fra mit område - ret smukt

Udsigt over Hudsonfloddalen

Husdyr fra min baghave

Mandag tog mor hjem igen, efter at have hilst på host-familien. At sige farvel var ikke specielt sjovt, men det var skønt at have et par dage alene med hende og vise hende min verden i det amerikanske...

XOXO Julie



Ingen kommentarer:

Send en kommentar