mandag den 5. september 2011

Min nye familie

Hallo til alle i Danmark,
Efter at have tilbragt fredag med de tilbageværende au pairs (en skulle hjem pga. ringe engelsk, en mistede hendes host family mens hun var på skolen og 5 var blevet meget forsinket pga. orkanen og skulle have ekstra undervisning), hvor jeg tog op til det lokale supermarked og handlede. Det var helt fantastisk og overvældende, der var så meget fastfood og forlavet mad, og det var alt sammen så billigt. Fik købt Ben and jerrys is og en kæmpe æske blåbær for ingen penge.

Lørdag efter frokost blev jeg og to andre piger som også skulle up state New York kørt til White Plaines af en snakkesagelig ukrainsk chauffør, som lærte os en masse om trafikregler og områderne vi passerede. Jeg blev hentet på stationen i Whirte Plaines af min host family, host mom og hendes 4 børn stod parat, mens min host-dad ventede hjemme med hunden Molly. Børnene havde lavet en video med en sang om mig til mig i velkomst gave, så det kan man da kun blive rørt over. De har et fantastisk hus, seriøst kæmpe stort og får Solskinsvej til at ligne et fattighus, hvilket alle husene i området er. Har fået et dejligt stort værelse med udsigt over skoven og klipper, så der er dejlige skov lyde om natten, og et lækkert badeværelse for mig selv. Der er 7 badeværelser i huset, lidt mere end det ene  at jeg er vant til. Har været ude at køre i min kæmpe Toyota i dag, som nok er dobbelt så stor som min gamle Ford. mærkeligt at køre uden en kobling men det skal nok gå. De har en masse maskiner herovre som jeg lige skal lære at håndtere, som blender dimsen i køkkenhåndvasken, airkondition, automatgear og en mærkelig tivo-box som jeg kun kender fra sex and the city, men som jeg sikkert får svært ved at undvære når jeg tager hjem igen:)

I går tog to andre au pairs fra området mig med ud at tjekke den nærmeste rigtige by ud, tog mig til frokost, i biffen (se ikke sharks night - den er virkelig ringe) og spiste frozen yoghurt(noget jeg godt kunne blive forfalden til:)) mens vi gik en runde i byen. Vi sluttede rundturen af med en tur i Target, som er lidt ala Bilka - bare billigere. Fik kondisko til 100 kr og 1,5 liter shampoo af den gode slags for 25 kr. Det er nok ikke sidste gang jeg handler der!
Har min første rigtige arbejdsdag i morgen, hvor det er børnenes første skoledag, og jeg skal passe dem efter skoletid. Det er Laborday i dag og dermed sommerens officielle slutning, men vejret bliver nok ved med at være en del varmere end i gode gamle dk et stykke tid endnu:)

xoxo fra up state new york

Ingen kommentarer:

Send en kommentar