torsdag den 8. september 2011

De første arbejdsdage og voldsomt vejr

Hej til alle derhjemme (eller her ovre),
Amerikanere er meget optagede af hvad der bliver lagt på nettet (CIA overvåger jo alle!), så min familie har helt fair nok frabedt sig at der på min blog bliver vist billeder af dem, og jeg har lovet ikke at nævne navne så folk kommer til at gå under følgende forkortelser: 5 årig dreng = B, 8 årig pige = E, 8 årig dreng Z, 11 årig dreng J og forældrene som host mom og host dad.
Jeg nåede at tilbringe en dejlig dag i New York med Anissa (ex-cultural care au pair fra dk) før hun tog hjem igen. Hun fik vist mig en masse uundværlige steder at shoppe på trods af sil regnen og tidspres (skulle hjem på arbejde sent på eftermiddagen). Vi fik også gjort et godt indhuk i hver vores kæmpe kæmpe store stykke cheesecake med karamel som vi tilsidst måtte opgive at få spist færdigt.

Det er en rigtig rigmands by jeg er havnet i, huset på Solskinsvej ligner det rene slum i sammenlligning. Det er det rene Desperate Housewives vilaer hvis det kan gøre det... Alt er bare større herovre; husene, bilerne, kæmpe æskerne i supermarkederne.
Mine første arbejdsdage er gået helt fint og jeg er ved at komme godt ind på børnene, især de tre yngste, som er blevet trygge nok ved mig til at komme ind på mit værelse til mig, når jeg ikke arbejder og ikke opholder mig i fællesrumene, så det er hyggeligt! Har haft de første rigtige arbejdsdage, og de er gået godt. Har lært børnene Ludo og de er vilde med det. E er meget ivrig efter at lære alt om vores kongelige, prinsesse-tanker er vist lige hende:) Hun er især optaget af vores kongelige tvillinger, da hun jo selv er tvilling. De tre yngste vil desuden meget gerne lære at snakke dansk, så er gået i gang med at lære dem at tælle. B bliver meget hurtigt jaloux hvis han ikke får min udelte opmærksomhed og siger at jeg "sårer ham ved hellere at ville lege med E eller Z", så han er vist vant til at få sin vilje! Har lidt svært ved at komme ind på livet af J, men han er også præ-teenager! Børnene er generelt ret forkælede med mor, au pair og husholderske er der ikke mange pligter eller noget for dem at lave, men meget velopdragede og høflige. Derudover har de alt teknologisk man kan ønske sig, ting jeg ville mene er for fancy til mig!Husholdersken og jeg kommer  til at have mange dage sammen, og hun er virkelig sød - fra Caribien og en rigtig krammer. Har fået en meget fin mobil af min host dad, da min egen ikke virkede herovre og da de så den spurgte B om man havde sådan nogle i 90`erne - så er nu meget bange for at smadre den nye (som jeg plejer). Glæder mig til at komme ind i rutinerne i huset, det kommer til at gøre alt så meget nemmere, for på trods af at alle er  meget søde og opmærksomme overfor mig hele tiden, så er det stadig lidt mærkeligt at komme ind i familien på denne måde.

Er stadig ikke helt stedkendt her, hvilket sikkert ikke overrasker nogen som kender mig og min fantastiske stedsans. Nåede helt til næste by, før jeg fandt ud af at jeg havde drejet til højre i stedet for til venstre - alt ligner hinanden med grøn skov og mængder af regn. Det kan godt være at vi danskere kender til dårligt vejr, med vores evige regn, men aldrig har jeg set det regne så meget, i så lang tid. Vi taler to døgns skybrud, med vild torden der var så tæt på at huset rystede. Der er en meters vand på børnenes fodboldbane og mange veje er lukket, da vi bor i nærheden af The Finger Lakes, så mange af søerne er gået meget over sine breder.

B sagde da jeg lagde ham i seng her til aften: " I love you Julie" - så smelter man da lidt:)
xoxo fra mig

Ingen kommentarer:

Send en kommentar